צלמים רבים שוקלים כיצד לשווק את עצמם לאור האפשרויות הרבות הקיימות כיום: רשתות חברתיות, אתר אינטרנט, קידום ממומן וכו. יש רשת חברתית אחת שכאילו נוצרה במיוחד בשביל צלמים וצלמות, זוהי כמובן האינסטגרם. הרשת הזו התחילה את דרכה מתמונות פשוטות עם יכולת להוסיף להן פילטרים. במרוצת הזמן נוספו עוד פיצ'רים כגון סרטונים או סטוריז, אבל התמונות תמיד היו ותמיד יישארו העיקר באינסטגרם. לאור זאת, יש לכם כאנשי צילום יתרון אדיר. אתם כבר מכירים את כל המונחים שאחרים רק עכשיו לומדים ויש לשער שכבר קיים אצלכם הציוד הנדרש. כל שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח חשבון ולרוץ קדימה. בואו נבין כיצד.

המרוץ אחר הוויראליות

ברשתות החברתיות, לוקח זמן עד שמגיעים למצב בו פרסומים שלנו מקבלים תגובות, לייקים ושיתופים. באינסטגרם זהו אכן המצב. האלגוריתם לא יפרסם אתכם ללא עוקבים ואתם לא תקבלו עוקבים ללא פרסום.. אז איך לצבור עוקבים באינסטגרם גם בתור חשבון מתחיל? הדרך בה רבים וטובים עושים זאת היא על ידי קניית עוקבים. זהו תהליך שצריך להתבצע אצל חברה עם ניסיון. היתרון הגדול הוא שזה מקצר לכם את הזמן בו קצב הצטרפות העוקבים אליכם הוא זעום. למעשה, זוהי הדרך 'להתניע' את החשבון שלכם בכדי לקבל חשיפה ולהתחיל לעבוד. ככל שתעשו זאת מוקדם יותר, תגיעו מוקדם יותר לאותו מצב נחשק שנקרא גם 'ויראליות'.

ממלכה לצלמים איך לצבור עוקבים באינסטגרם בעמוד העסקי

כיצד למשוך עוקבים?

קיימות מספר דרכים למשוך עוקבים אליכם, בואו נעבור על העיקריות:

בססו נישה

חשוב למצוא נישה ספציפית בה תוכלו להתמקצע ולמשוך קהל. נישה יוצרת יותר חיבור של עוקבים פוטנציאלים עם התוכן. זה יכול להיות צילום במקום גיאוגרפי, צילום ספורט מסוים, צילום פורטרטים ועוד. חשוב שהנישה לא תהיה מאד מצומצמת וחשוב גם שיהיה לאן להתפתח איתה בעתיד.

שיתופי פעולה

כדאי לעשות זאת כבר מהשלב הראשון. שת"פים יכולים להביא לכם חשיפה אצל קהל היעד של החשבון איתו אתם משתפים. זה מה שעושה את זה לאטרקטיבי גם לצד השני. חשוב שתבססו לכם מעין 'קליקה' של כמה בעלי חשבונות אינסטגרם אשר משתפים ומתייגים זה את התכנים של זה. ניתן כמובן לשתף פעולה עם בעלי מקצוע שאינם צלמים אבל איכשהו קשורים לתחום – למשל שחקנים או דוגמנים.

צלמו צילומים מפתיעים

נסו להפתיע את העוקבים שלכם עם כל מיני זוויות מעניינות למשל. תוכלו לצלם תקריבים (קלוז אפ) של עצמים שונים, צילומים מהאוויר או אפילו שימוש בעדשות מיוחדות כמו עדשת עין הדג. מניסיון, לתוכן כזה יש יותר סיכוי לקבל תגובות ולייקים שאיתם יגיעו גם עוקבים.

ציוד מיוחד

זה נכון שאפשר לצלם היום בסמארטפון, אבל עדיין כדאי להשקיע בציוד ייעודי. אם הזכרנו את עדשת עין הדג, תוכלו לקחת את זה ממש לקצה ולהציג תמונות שצולמו באמצעים מאד נדירים. בזכות היותכם צלמים, יש לכם יותר גישה לציוד כזה ויותר יכולת טכנית לעבוד איתו. דוגמא לציוד כזה יכולה להיות מצלמת הילוך איטי (SLOMO) מקצועית או צילום מתחת למים.

סטוריז

רבים מזניחים את הסטוריז כי זהו תוכן שאיננו נשמר. זו טעות ממש. אינסטגרם מציגים את הסטורי שלכם בעדיפות ובמיקום טוב בראש הפיד. זו ההזדמנות שלכם לתקשר באופן יותר אישי עם העוקבים שלכם ואפילו לבקש מהם כל מיני דברים – החל במשאל לגבי איזו תמונה הם הכי אהבו וכלה בבקשה לשתף את התוכן שלכם.

לסיכום, בתור צלמים אתם כמעט נדרשים להיות נוכחים באינסטגרם. אתם מגיעים לשם עם כמה יתרונות ברורים על פני מי שעוסק בתחום שאיננו צילום. זה מאפשר לכם למנף את היתרונות הללו ולהגיע מהר יותר למצב שיש לכם הרבה עוקבים לחשבון.